Maak zelf jouw cursus wiskunde in Latex

Wil je zelf een cursus schrijven in latex dan kan je mijn cursus als basis gebruiken.  Je kan de tex-files van mijn cursussen gratis bekomen. Contacteer mij via deze blog.

Over wiswijs

Leerkracht wiskunde geeft haar cursussen, oefeningen, examenvragen vrij. Alles is geschreven in Latex. De cursussen kunnen gebruikt worden als handboek voor de leerlingen.
Dit bericht werd geplaatst in Cursussen. Bookmark de permalink .

3 reacties op Maak zelf jouw cursus wiskunde in Latex

  1. Dick zegt:

    Beste

    Een vijftiental jaar geleden heb ik nog les gekregen (groepentheorie) van professor Van Maldeghem.
    Volgend schooljaar geef ik normaalgezien les in de richtingen met 7u+2u wiskunde. Ik ben de voorbije maand al druk in de weer geweest alles mooi te zetten en uit te typen in LateX. Per toeval (in google het veld der reële getallen) kwam ik uit op uw blog. Is het mogelijk om toegang te krijgen tot uw LateX bestanden, om er gebruik van te kunnen maken in sommige hoofdstukken?

    Alleszins al bedankt voor uw moeite en ik vind uw initiatief meer dan bewonderenswaardig!

    • wiswijs zegt:

      De latexbestanden staan niet op de blog. Zeg maar welke latexbestanden je kan gebruiken en ik stuur ze op per e-mail.

      • Dick zegt:

        Beste

        Ik weet niet of u alles in per hoofdstuk of per sectie staan hebt. Ik zal proberen de stukken per sectie of hoofdstuk te zetten.
        Wat me zou kunnen helpen bij het verder uittypen zijn de volgende zaken:
        5newanalyse 1.1, 1.2, 2.1, hoofdstuk 3, 4.1,4.2,4.3,5.12,5.13
        5 nieuw-mtk-alg hoofdstuk 1 en 4
        5 gnoom hoofdstuk 2
        6analyse 1.6,1.11,1.12,1.13, hoofdstuk 3,hoofdstuk 4, hoofdstuk 5, hoofdstuk 9
        6eucl-mtk-6u volledig
        determinanten 8u

        Alvast vriendelijk bedankt.

Geef een reactie

